Houston: van egy kis problémám!

2014. augusztus 26.    |    írta: Szarka Levente    |    Oszd meg: Share

Mindenki elkezd aggódni, ha egy termék nem úgy működik, mint ahogy elképzeljük. Ilyenkor érthető módon rögtön az az első gondolatunk, hogy hibás és máris keressük az eladó telefonszámát. Az alábbiakban megosztjuk mi zajlik cégünknél ha ilyen hívást kapunk és tanáccsal szolgálunk, hogy minél előbb megoldódjon a probléma.

Gyakran tapasztaljuk, hogy a vevők meglehetősen tágan értelmezik a hiba fogalmát. Sokszor "hibásnak" neveznek egy terméket ha az nem az elvárásuk, elképzelésük szerint működik. Ezzel szemben mi azt tekintjük hibának, amit a termék cseréjével, javításával meg lehet szüntetni és/vagy nem felel meg a gyártó specifikációinak. Az alábbi megtörtént esetek rávilágítanak a két szemlélet különbségére.

Többször hoztak vissza éjjellátót, arra való hivatkozással, hogy homályos, életlen képet ad, vagy egyszerűen 5 m-ig sem lehet ellátni vele. (Számos esetben bennünket okoltak, hogy hibás terméket adtunk el...) Ilyenkor mindig kiderült, hogy a vevő "elfelejtette" az okuláron és objektíven beállítani az élességet annak ellenére, hogy a magyar nyelvű leírásban ez le van írva. De felhívtak már azzal is, hogy a csillagászati távcső nem ad éles képet, mi lehet a gond. Első kérdésünk ilyenkor nem véletlenül az, hogy a fókuszírozó gombbal beállították-e az élességet, mert gyakran csak ez a probléma.

Nagyobb fejtörést okoz, ha a probléma nem reprodukálható. Szintén éjjellátóval kapcsolatos panasz volt, hogy egyik napról a másikra teljesen homályos képet mutatott. Mivel korábban a vevő már használta, nem élességállítási hibára gyanakodtunk. Behozta a boltba a készüléket, azonban sem ott sem később nyílt terepen nem tudtuk a jelenséget reprodukálni: ugyanilyen készülékkel megegyező képet mutatott. Feltételezésünk szerint használat során kívülről bepárásodott a készülék és a vevő emiatt látott homályosan.

Szintén megesett, hogy egyik vevőnk amiatt hívott fel, hogy binokuláris távcsövének objektívje poros belülről. Noha ez az olcsóbb modelleknél bizonyos mértékig tolerálható (nem okoz képminőség romlást) kérte, hogy nézzük meg. Természetesen ennek nem volt akadálya, amikoris hamar kiderült a porszem kívül található melyet könnyedén eltávolítottunk.

Amint látható, sok esetben nem maga a termék a hibás, így a tanácsunk az, hogy probléma esetén elsőként olvassuk el (újra) a használati útmutatót, vegyük elő a józan eszünket, esetleg próbáljuk ki más alkalommal az eszközt. Szintén hasznos lehet más felhasználókat megkérdezni, vagy honlapunk Gyakran Ismételt Kérdések oldalát felkeresni.

Az esetek nagyobb részében természetesen mégiscsak valami hiba van, bejegyzésünk következő részében leírjuk, mi zajlik ilyenkor a színfalak mögött.

« Ha nem szeretnék kínai távcsövet, milyen mélyen kell a zsebembe nyúlni? Houston: van egy kis problémám! (2. rész) »
Hozzászólás elküldése
Név * (Kötelező)
Email * (Kötelező)
Szólj hozzá *

Írd be számmal az eredményt * : hét + kettő=

Legtöbbet olvasott bejegyzések:

Részleges napfogyatkozás 2015. március 20.
Közeleg az év egyik leglátványosabb csillagászati eseménye egy részleges napfogyatkozás, mely 2015.

Ha nem szeretnék kínai távcsövet, milyen mélyen kell a zsebembe nyúlni?
Nemrégiben kollégám megkérdezte, mit tudunk ajánlani vevőnek, ha nem szeretne kínai távcsövet vásárolni.

A Kínai (távcső)beszerzés apró titkai
Közismert, hogy az élet minden területén az árucikkek jelentős része Kínában készül. Számos termékünket mi is közvetlenül kínai partnerektől szerzünk be már évek óta, mely sok szempontból izgalmas feladat.

Nem is hinnéd mi mindent figyelhetsz meg ma az égbolton!
Az idei téli időszak meglepően sok derült estével, éjszakával kényeztette el a csillagos égbolt szerelmeseit.

Újdonságok a távcsőpiacon (2014. ősz)
Élmény, kényelem, technológiai innováció - talán e szavakkal jellemezhetnénk legpontosabban a legújabb távcsőpiaci fejlesztési trendek irányvonalát.

Blog archívum:

2016április (2)

február (1)január (2)

2015december (1)

október (1)szeptember (1)augusztus (3)március (1)február (1)január (1)

2014december (1)

október (1)szeptember (2)augusztus (3)július (3)június (2)május (8)

2013október (1)

Egy pillanat!

Adhatunk Önnek kedvezményt?

IGEN,
szeretnék kedvezményt kapni.
NEM,
nincs szükségem kedvezményre.