Houston: van egy kis problémám! (2. rész)

2014. augusztus 30.    |    írta: Szarka Levente    |    Oszd meg: Share

Távcsőtulajdonosok rémálma
Bejegyzésünk előző részében áttekintettük, hogy vannak esetek, mikor a hiba nem a termékben van. Sokszor azért mégiscsak valami problémáról beszélhetünk, így érdemes szót ejteni, mi történik ilyenkor, mivel lehet a leghatékonyabban megoldani a problémát.

Amint valami nem várt dologgal találkozunk, amiről azt feltételezzük, hogy termékhiba, érdemes "felkészülni" belőle: mikor és hogyan jelentkezik (hogyan lehet reprodukálni), előtte mit csináltunk. Ismerjük meg a termék részegységeit, hogy a lehető legszakszerűbben el tudjuk mondani mivel van a probléma. (Jó ötlet fotó(ka)t küldeni emailben, ha van erre mód.) Mindez nem kukacoskodás a részünkről, hanem ellenkezőleg: sokban megkönnyíti a munkánk. Előfordulhat, hogy vissza sem kell juttatni a terméket, küldünk cserealkatrészt ha konkrétan lokalizálni tudtuk a problémát vagy éppen a helyszínen a vevő megvárhatja, míg az alkatrészt kicseréljük.

Fontos megjegyezni, hogy egyes márkáknak van magyarországi szervizközpontja, így a legcélszerűbb közvetlenül oda visszajuttatni a terméket. Ez a leggyorsabb megoldás, hiszen mi sem csinálunk mást, mint elvisszük hozzájuk. Más, európai forgalmazótól származó termékek esetében a mi feladatunk (és költségünk) a termék szervízközpontba történő oda- és visszajuttatása - ez rendszerint legalább 3-4 napot vesz igénybe utanként. Közvetlen távolkeleti import esetén "házon belül" igyekszünk a problémára megoldást találni, legrosszabb esetben a gyártótól tudunk alkatrészt rendelni, bár ennek hosszabb átfutási ideje van.

Amint látható legtöbb esetben olyan "szereplőktől" függ a javítás ideje, melyre semmi ráhatásunk nincs - emiatt csak vásárlóink türelmét és megértését tudjuk kérni. Minden hibából (függetlenül attól, hogy azok ténylegesen termékhibák, vagy csak felhasználói "félreértések") mi is tanulunk, hogy legközelebb még gyorsabban meg tudjuk oldani a felmerülő problémákat.

« Houston: van egy kis problémám! Újdonságok a távcsőpiacon (2014. ősz) »
Hozzászólás elküldése
Név * (Kötelező)
Email * (Kötelező)
Szólj hozzá *

Írd be számmal az eredményt * : hét + hat=

Legtöbbet olvasott bejegyzések:

Részleges napfogyatkozás 2015. március 20.
Közeleg az év egyik leglátványosabb csillagászati eseménye egy részleges napfogyatkozás, mely 2015.

Ha nem szeretnék kínai távcsövet, milyen mélyen kell a zsebembe nyúlni?
Nemrégiben kollégám megkérdezte, mit tudunk ajánlani vevőnek, ha nem szeretne kínai távcsövet vásárolni.

A Kínai (távcső)beszerzés apró titkai
Közismert, hogy az élet minden területén az árucikkek jelentős része Kínában készül. Számos termékünket mi is közvetlenül kínai partnerektől szerzünk be már évek óta, mely sok szempontból izgalmas feladat.

Nem is hinnéd mi mindent figyelhetsz meg ma az égbolton!
Az idei téli időszak meglepően sok derült estével, éjszakával kényeztette el a csillagos égbolt szerelmeseit.

Újdonságok a távcsőpiacon (2014. ősz)
Élmény, kényelem, technológiai innováció - talán e szavakkal jellemezhetnénk legpontosabban a legújabb távcsőpiaci fejlesztési trendek irányvonalát.

Blog archívum:

2016április (2)

február (1)január (2)

2015december (1)

október (1)szeptember (1)augusztus (3)március (1)február (1)január (1)

2014december (1)

október (1)szeptember (2)augusztus (3)július (3)június (2)május (8)

2013október (1)

Egy pillanat!

Adhatunk Önnek kedvezményt?

IGEN,
szeretnék kedvezményt kapni.
NEM,
nincs szükségem kedvezményre.